Sunday, February 12, 2012

Bila Aku Jatuh Cinta

ASSALAMUALAIKUM SEMUA.


I’m turning 21 this years and yeah i’m still young to think bout nikah.ha3!!jgn salah anggap.Entry ini tiada kaitan dengan diri aku sekarang.This entry may be 100% terjadi 4 tahun lagi.Siapa tahu kan.

Bismillah,
Bila aku bakal menjadi seorang isteri aku akan menjadi isteri kepada lelaki yang soleh dan bukannya lelaki yang mempunyai paras rupa yang ensem sahaja.Mengapa?

 credits to encik google.


Sebab jikalau aku  menjadi isteri kepada lelaki yang super ensem aku yang akan merana. Merana kerana wanita wanita di luar sana akan mencuri memandangnya.Tambahan pula ensem saja tak cukup untuk dijadikan lelaki yang special yang bertakhta di hati.Jikalau kaum ADAM inginkan perempuan yang solehah untuk dijadikan isteri begitu juga dengan kaum HAWA.Kami memerlukan lelaki yang soleh untuk menjadi imam kepada bakal keluarga kami.

Bila aku bakal menjadi seorang isteri aku akan menjadi isteri kepada lelaki yang menyayangi ibunya lebih daripada segala galanya.Mengapa??

Kerna aku juga inginkan suatu hari nanti bakal anak lelaki ku menyayangi diriku lebih dari semua orang.Sesungguhnya kasih ibu membawa ke SYURGA.

Bila aku bakal menjadi isteri aku akan menjadi isteri kepada lelaki yang boleh membuatkan aku ketawa.Mengapa??

Aku seorang yang sukar untuk ketawa.Mungkin orang seperti Zizan Raja Lawak cukup sesuai untuk membuatkan aku ketawa tiap tiap hari.

Bila aku bakal menjadi seorang isteri aku akan menjadi isteri kepada lelaki yang selalu prihatin terhadap adik perempuannya.Mengapa??

Kerna aku ingin dia menjadi contoh kepada bakal anak lelaki ku agar sentiasa prihatin terhadap bakal adik perempuannya.Sesungguhnya abang lah yang bakal menjadi tempat untuk adik perempuannya bergantung sekiranya sesuatu terjadi.



Terima kasih kerana membaca entry aku
Klik like jika sukakan blog aku


“isteri solehah adalah cahaya kepada keluarga”

5 comments:

shiema sufian said...

wowwww, niceeeee. Shiema pon nak mcm ni jugak lah (:

makcik said...

smoge cpt kawen..haha.. singgah la blog..leh bace pasal ciri2 wanita dambaan lelaki.. aurat ke.. pape jela.. :D hihi

saya said...

bile bce entry ni kan.rase tesentuh tatahu nape :)

btw,thanks taw sbb sudi tinggalkan link kat entry bloglist saye :)

saya said...

hye,
awak tersenarai jadi bloglist baru saye :)

jemput bace,

http://sayaiylia.blogspot.com/2012/02/bloglist-baru-iylia.html

gdsbnga said...

semoga kak ija cepat kawinnnn :)) nanti jemput kite tau tauu . btw , bile kite nak jumpee ? hihi