Sunday, January 1, 2012

Siapa cakap PLKN tak best?

hye readers,assalamualaikum.
1st of all nak wish congrats kat my sister,nur hanani husin sebab terpilih sbg salah seorang wirawati Malaysia.bertuah tau dapat pergi PLKN nie.bukan semua orang dapat rasa pengalaman yang superb best giler.hanya orang yang bertuah saja.dan aku nak maklumkan yang terpilih untuk pergi PLKN nie bukannya student yang bermasalah,tak berapa nak cerdik and student yang tak aktif.hanya student yang bertuah saja dapat pergi.yang tak dapat pergi jangalah nak jealous sangat.tak ada rezeki kan.
tadi aku hantar adik aku pergi PLKN.terasa rindu pulak zaman PLKN aku dulu.kenangan yang tak akan aku lupa sampai bila bila.disebabkan PLKN lah aku lebih bertanggungjawab terhadap diri aku,keluarga,agama,bangsa dan juga Negara tercinta.aku dah lalui semua tue mestilah aku berani jamin yang PLKN  best.kalau korang tak lalui semua tue mana korang boleh tahu PLKN tue best ke tak.boleh  tak aku share kenangan PLKN aku dengan korang??boleh kan.



muka sedih dapat PLKN.


actually masa aku dapat surat tawaran PLKN tue,aku tak rasa apa apa pun.tak rasa sedih @ gembira.rasa macam biasa je.ala,3 bulan je pun.sekejap je 3 bulan tue.then masa dah naik bas nak tinggalkan rumah dan Terengganu tercinta baru rasa nak menangis.he3!!biasalah bajet cool je dulu.last last sedih jugak.tapi kan bila dah sampai sana,memang best giler.dapat kenal ramai kawan.cina,india,melayu semua ada.anak mat saleh pun ada.pokoknya kat PLKN lah kita dapat kenal ramai kawan.yang datang dari pelbagai background serta bangsa dan agama.memang sepanjang kat sana aku lupa rumah aku kat Terengganu.he3!!pokoknya aku bangga menjadi produk PLKN.PLKN memang best giler.percaya lah ckp aku.maybe kem aku best kot.ops lupa nak bagitau aku kena kat kem Cahaya Genilang,Cherating(KCGC).KCGC merupakan antara kem yang paling best+ bagus kat Malaysia.
so,kepada adeq adeq yang bakal menjadi wira dan wirawati PLKN nie,jgn sedih sedih ok.percaya lah cakap akak nie.(akak itu merujuk kepada aku).PLKN best tau.memang best giler kalau kita enjoykan diri kita.masa kat PLKN lah kita boleh belajar untuk berdikari,menjadi lebih matang,bertanggungjawab.dan tak lupa juga kat PLKN lah kita  boleh cari CINTA.ops salah ,cari KAWAN.he3!!

kalau dah pergi PLKN memang tak dapat berpisah dengan CINTA KEM.he3!!bercakap berdasarkan pengalaman.
teringat pulak dapat Cadbury,gula gula dan love kertas.masih simpan lagi love tue.yang paling tak dapat dilupakan mesej melalu surat.he3!!

4 comments:

Ziey Mazzyha said...

kite same kem. Kwn kt fb dh pun, bile bace ni ttbe tergerak ati nk komen. haha! kan mmg surat2 cinte tu biasee. ;)

Follow sinilah mcm best je ;)

azila abdullah said...

plkn mmg best..x rugi klo pegi..

Anonymous said...

ari sabtu ni lapor diri..hrap2 best la..huhu

mohd helmy paijau said...

saya x dapat plkn pun....tp saya dah cuba buat rayuan..tp x dapat pun..best la plkn =),tp x dapat ='(