Friday, September 16, 2011

GADIS MELAYUKAH ITU?

assalamualaikum semua.selamat hari Malaysia!!!
wanita melayu zaman sekarang jauh beza dengan wanita melayu zaman dulu(zaman nenek moyang).wanita zaman dulu walaupun kuno(jangan marah auntie auntie semua) tapi mereka still jaga adab mereka.mereka tahu berfikir sebelum lakukan sesuatu.wanita zaman sekarang jauh beza dengan wanita zaman dulu.bagaikan langit dengan bumi.bukanlah aku nie baik sangat tapi aku still tahu apa yang tak elok dan apa yang elok.aku still praktikkan apa yang ma ayah aku ajarkan.aku still ikut apa yang ustaz dan ustazah aku ajar.aku still tahu yang aku nie GADIS MELAYU.

sekarang nie kalau kita lihat di sekeliling kita yang terlibat dalam masalah social mostly gadis melayu kan.berkepit sana sini sambil bercium tanpa segan silu mostly gadis melayu.berpelukan tanpa lihat kiri kanan mengalahkan orang Inggeris.excuse me girls,i tak nak kidnap u all punya pakwe pun.tak heran pun.aku bukan nak tunjuk baik ke apa ke,aku just nak bagitau yang sebagai seorang MELAYU aku malu melihat mereka yang berketurunan melayu tetapi berperangai macam orang Inggeris.even orang Inggeris tak lebih lebih macam tue pun.kita MALAYSIA ok bukannya AMERIKA.

Firman ALLAH S.W.T yang bermaksud:
“Katakanlah (wahai Muhammad):wahai hamba hambaku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri(dengan perbuatan perbuatan maksiat),janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah,kerana sesungguhnya Dialah jua Yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani”
“semoga ALLAH lindungi aku dan orang yang aku sayangi dari segala maksiat,InsyaAllah”


8 comments:

Anisa Anuar said...

untuk renungan bersama...nice entry..

Pendamba Mawar said...

nice entri..ramaja sekarang byk terpengaruh dengan budaya barat.mklum dalam siaran tv pun bagai2 da filem ada unsur2 cam ni..yang adance pengguna internet..hurm lagi la..........

Cik Ija Akmal said...

ANISA:tq.saya hanya bagi pendapat.

Cik Ija Akmal said...

Pendamba Mawar:betul2.semua dah ikut budaya barat.tak sedar yang minda kita telah dijajah dengan budaya barat.semoga yang xbaik itu jauh dari kita.

RinsyaRyc said...

budaya hedonisme... (geleng pala jap)


http://bulatmata.blogspot.com/2011/09/buka-group-facebook-blogger-baharu.html

ZULHILMI TEMPOYAK said...

tu la...

kdg2 pon xpaham gak...

tp btol...prancangan freemason adalah untuk smakan wajah semua org kat muka bumi ni..

hmm...

Arai Lekir said...

remaja sekarang banyak dilalaikan dgn budaya hedoniesma yg terlalu byk...

Syaffroni Affandy Safar said...

pernah nampak dua pasangan budak sekolah berciuman sebelum naik bas ... driver bas geleng kepala ... dorang buat selamba je ...