Thursday, March 10, 2011

awak jodoh saya ke tak??


assalamualaikum sahabat sahabatku..nie juz nak share info yang saya terfikir sejak semlam..macam mana nak tau kalau yang dia tue jodoh kita??jom baca dan discover sendiri sama ada yang ada di hati kita tue jodoh kita atau tak..nie saya cari kat internet dan saya edit edit sikit..kalau tak percaya,search kat google sendiri ye..
1. Bersahaja
bersikap bersahaja dan tidak berlakon..maksudnya tidak control la..kalau nampak macam dia tue control macho la,control ayu la.\,sah sah dia tue berlakon..so reject2x..dia bukan orangnya..

2. Senang dan selesa bersama
kalau bersama dan keluar dengan dia,tidak ada sedikit pun perasaan bosan,jemu ataupun tertekan pada diri kita..semuanya happy je.. semakin hari semakin sayang..he2!!kalau tak jumpa sehari rasa macam setahun je tak jumpaL

3. Terima kita seadanya

yang nie yang paling penting..pada saya yang nie akan jadi criteria 1st yang akan saya cari pada seseorang kalau saya yakin yang dia adalah jodoh sayaJ..dia tak kisah pun siapa kita..dia terima seadanya diri kita...

4. Sentiasa jujur
kejujuran akan buat kita bahagia..

5. Percaya Mempercayai
yang nie merupakan kunci kebahagiaan setiap couple..dia percaya kita dan kita pun mesti percaya dia jugak..
6. Senang Bekerjasama

7. Memahami diri kita
memahami diri kita dengan sebaik baiknya..kalau kita sedih dia pasti akan menemani kita dan member nasihat kepada kita..(take care pasal kita)

8. Tampilkan kelemahan
dia tak berpura pura yang dia tue hebat..dia bagi tahu kita kelemahan dia..kelemahan dia adalah kelebihan kita..so,kongsilah kelebihan kita untuk sempurnakan dia..dan kelemahan kita pasti akan dibaiki oleh kelebihan dia..
9. Kata hati
dengar kata hati dan serahkanlah pada Allah..dan jangan lupa buat solat istikharah kalau tak yakin sama ada dia jododh kita atau tak..

10. Mimpi
then,kalau dah buat solat istikharah InsyaAllah jawapan tue akan muncul dalam mimpi kita..
JODOH PERTEMUAN,AJAL MAUT DI TANGAN ALLAH.KITA HANYA MAMPU MERANCANG,YANG MENENTUKAN HANYA ALLH S.W.T SAHAJA.
p/s:awak,awak..awak jodoh saya ke tak??

2 comments:

nur anisah ahmad said...

akma2x awak jodoh sy x???..hik3..

Cik Ija Akmal said...

sory r awk eyh..saya dah jodoh ngn owg laen la..
awk kn dah jodoh ngn owg g.b kan????
semoga bahagia jugak ye awak eyh..