Sunday, March 13, 2011

A WALK TO REMEMBER♥♥♥

A WALK TO REMEMBER
Saya bagi 5 bintang pada cerita nie..kalau ada 10 bintang saya bagi 10 bintang..full marks..best gila cerita nie..love story yang tak keterlaluan..sweet,romantic,dan penuh dengan emosi..for me,cerita nie sama je dengan cerita jepun yang titlenya,KOIZORA means LOVE SKY..jalan ceritanya hampir sama tapi yang membezakannya adalah dalam cerita A WALK TO REMEMBER,that lead female yang mati but dalam KOIZORA,watak lelaki yang mati..dua2 mati akibat kanser..dua dua cerita  nie buat saya menangis.. It will seriously make you cry unless you're heartless..ingin saya tegaskan cerita nie memang best sangat..it’s so awesome..bila la Malaysia nak buat cerita yang best dan mengkagumkan macam nie..hanya cerita NUR KASIH je boleh buat saya kagum..minta maaf ye,saya bukan pengkritik filem..ini hanya sekadar pendapat saya..
Berbalik semula pada cerita asalnya,A WALK TO REMEMBER wajib menjadi tontonan kita semua(ha3x,pandai pandai saya je suruh korang tengok kan)kalau korang rasa yang korang suka,korang tengok la..pasti korang suka cerita nie..percaya la pada saya..cerita nie mengisahkan seorang pemuda yang bernama LANDON CARTER(SHANE WEST) seorang student yang popular tapi bermasalah..dia telah didenda untuk membuat kebajikan termasuk menghadiri kelas drama..then,dia telah berjumpa dengan seorang student perempuan yang bernama JAMIE SULLIVAN(MANDY MOORE),seorang student yang konservatif..firstly LANDON CARTER tidak menyukai JAMIE SULLIVAN tetapi perhubungan yang dijalinkan selepas waktu pembelajaran membuatkan kedua duanya jatuh cinta..then,kedua duanya couple sehinggalah suatu hari JAMIE memberitahu LANDON tentang penyakit leukaemia yang dihidapinya sejak 2 tahun yang lalu..LANDON tidak meninggalkan JAMIE dan terus menemaninya hingga ke akhir hayatnya ..LANDON juga memnuhi segala impian JAMIE iaitu ingin kahwin di tempat yang sama dengan ibu bapanya kahwin,ingin berada di dua tempat pada satu masa,ingin membuat tatu,dan ingin membina teleskop..last mereka berdua kahwin dan JAMIE mati akhirnya:((
best part yang saya suka sangat sangat:masa JAMIE dipermainkan oleh rakan rakan LANDON,LANDON datang menyelamatkannya..then,part yang mereka berdua keluar date..sweet sangat..
yang nie citer KOIZORA


yang nie baru la cerita A WALK TO REMEMBER

 sila tengok kalau anda berminat:))he2!!!

                                                
                                          
                                                             p/s:lps nie nak tengok cerita p/s i love u la pulak..then still waiting forthe nur kasih the movie             
                                                                siapa ada movie hikayat merong mahawangsa bagitau k:.nk tengok:))

No comments: