Saturday, April 2, 2011

masih ada cinta???


assalamualaikum
saling mencintai hanya kerana Allah,saling menyayangi hanya kerana Allah..


SAYANG!!!!!masih ada lagikah perasaan itu..masih tertanya tanya..

Memaafkan!!!
kadang kadang memaafkan lebih elok dari berdendam..yup,ianya betul..sudah memaafkan tapi tak dapat melupakan..
saya hanya manusia biasa yang tak sempurna..
hanya manusia biasa yang sering lakukan kesalahan..
hanya manusia biasa yang punya hati dan perasaan..
sila maafkan saya jikalau entry ini membuat awak rasa bersalah..hanya ingin meluahkan apa yang dipendam bukannya ingin menambah resah di hati awak..

Melupakannya!!!!
masih sukar untuk melakukannya.. bukannya tak dapat melupakan kerana marah tetapi mahu jadikan ianya satu pengajaran..
pengajaran yang  akan saya semat dalam hati..
berhati hati sebelum terlalu percayakan seseorang!!!
berhati hati sebelum memberi hati pada seseorang dengan sepenuhnya..

saya tak nak jadi macam sesetengah orang lain..
membenci dan berdendam apabila tak dapat..
saya nak jadi orang yang meredhakannya sahaja..


Boleh jadi kita benci seseorang tapi dia baik untuk kita..

Boleh jadi kita suka sesuatu walhal ia buruk untuk kita..

ALLAH maha mengetahui segalanya sedangkan kita tidak..

(al-baqarah : 216)

kenangan dan memori pahit  yang pernah tercipta bukanlah seperti
titisan air hujan yang akan hilang sekelip mata sahaja..


tetapi ianya kenangan pahit yang sama tahapnya dengan  luka parah, meninggalkan parut yang  menunggu masa untuk hilang..

semoga kita sama sama bahagia

 ingin berfikiran positif tapi yang negatif selalu bermain di minda

No comments: